Kanker
Sinds mijn moeder is overleden aan kanker in 2001 ben ik me gaan verdiepen in kanker en wat de achtergronden zijn. Mijn oma is ook overleden aan kanker en erfelijk gezien zit het dus in de familie.
Maar wat is dat dan “erfelijk”? Omdat ik altijd kijk naar de dingen achter de dingen wil “erfelijk” eigenlijk alleen maar zeggen, dat mensen die hebben gekozen om hetzelfde te leren, geboren worden in dezelfde familie.
We kiezen immers onze eigen ouders en familie uit voordat we worden geboren.
Althans dat is wat ik geloof.
Ok wat zijn dan die patronen die achter kanker zitten?
Ik heb het dan niet over de lichamelijke patronen. Die kennen we allemaal. Gezwellen, tumor en uitzaaiingen. Maar wat zijn nou de mentale patronen die achter kanker zitten?
Want ik ben ervan overtuigd, dat als we die mentale patronen veranderen, dat we dan de kans om kanker te krijgen kunnen verminderen en misschien wel helemaal kunnen voorkomen.
Allereerst kwam ik erachter, dat mensen die kanker krijgen vaak een vader hebben, die er niet voor ze was. Die dus helemaal niet in hun leven bestond omdat hij fysiek niet aanwezig was, of die er wel was maar die er dan emotioneel niet voor hen was.
Verder is het zo, dat mensen die kanker krijgen mensen zijn, die kwetsbaar zijn en heel slecht met hun gevoelens omgaan. Daar bedoel ik mee, dat ze hun gevoelens niet uiten.
Wat gebeurt er dan? Als je je gevoelens niet uit, dan wordt alles binnen in je opgeslagen. Dus alle gevoelens van verdriet, teleurstelling etc. worden niet geuit, maar van binnen opgeslagen.
En deze gevoelens worden dan op een gegeven moment omgezet in een kanker gezwel.
Het is nog steeds voor veel mensen heel moeilijk om hun gevoelens te uiten. De maatschappij wil dat we sterke mensen zijn. In Nederland wordt sowieso gezegd, niet zeuren, maar doorgaan.
Ook vroeger werden gevoelens gezien als zwak. Je sprak niet over wat je voelde. Het was belangrijk om te presteren en sterk te zijn.
Dit veroorzaakte dat de mensen dus niet spraken over wat ze voelden. Met alle gevolgen van dien.
Toen ik dit patroon ook bij mezelf zag, ben ik dit langzaamaan gaan veranderen. Dat is heel eng, want als je je gevoelens uit, dan stel je je kwetsbaar op en dan kunnen anderen je dus nog meer kwetsen. Maar het is de enige manier om ervoor te zorgen, dat je gevoelens niet van binnen oppot.
En dan bedoel ik met je gevoel uiten, dat je niet boos reageert als iemand je kwetst, maar dat je zoiets zegt als: “Waarom zeg je dat nou? Ik vind het heel naar dat je dat tegen me zegt. Je kwetst me daarmee”.
Ik ging dat dus proberen en gaandeweg merkte ik, dat het steeds beter ging. Je gaat dan ook andere mensen aantrekken. Mensen die ook gevoelig zijn en die wel hun gevoelens uiten.
Het blijft moeilijk om je gevoel te uiten, maar ik heb gemerkt, dat mijn leven zoveel rijker is geworden.
Stel dat je te horen krijgt dat je kanker hebt. Ikzelf zou nooit kiezen voor chemotherapie en bestraling. Simpel omdat ik geloof, dat er andere en betere manieren zijn om van je kanker af te komen. In het licht van wat ik hiervoor schreef, zou ik beginnen met een grondige ontgifting. Al die negatieve gevoelens zitten immers opgeslagen in ons lichaam en die moeten er eerst uit. Dus een grondige ontgifting, wel onder begeleiding natuurlijk, is het eerste dat je zou moeten doen.
Daarbij een verandering in je voedingspatroon en dagelijkse affirmaties.
Je voedingspatroon kun je veranderen d.m.v het Bloedgroepen- of Genotype Dieet van dr. Adamo. Het is in wezen geen dieet, maar een andere manier van eten, gebaseerd op je bloedgroep en dna. Ikzelf ben er 23 kilo door afgevallen en voel me zoveel beter nu ik dit volg. http://www.dadamo.com/
Verder wat zijn affirmaties?
Affirmaties zijn kleine zinnetjes die je tegen jezelf zegt om gedachtenpatronen te veranderen.
Bijvoorbeeld: : “Ik hou van mezelf en waardeer mezelf”.
Deze zinnetjes zeg je een paar keer per dag tegen jezelf, het beste hardop. Als je dat een tijdje doet, zul je merken, dat je verandert. Ik doe dit al jaren en voel me veel beter.
En als er andere problemen in je leven komen, kun je altijd je eigen affirmatie maken. Een positieve zin. Je zult merken, dat het je zoveel beter doet voelen.
Als je meer wilt weten over affirmaties, lees dan het boek van Louise Hay: “Je kunt je leven helen” (ISBN 90-72455-04-5). Louise Hay heeft zichzelf van kanker genezen met de boven beschreven methode.
Hier kun je het boek kopen: http://www.bol.com/nl/p/je-kunt-je-leve ... 0080002kw7
Succes! Je kunt je leven werkelijk helen!
Johanna
Kanker
- johanna
- Site Beheer
- spam_protection: Green